Naše flotila

Z-42M

Zlin Z-42M (OK-JLV)

Letoun Z-42M je určen pro základní a pokračovací letecký výcvik. Je dvoumístný, dolnokřídlý, jednomotorový, samonosný jednoplošník se šestiválcovým řadovým invertním motorem M-137AZ, s automaticky stavitelnou vrtulí V-503A. Cestovní rychlost letounu je 200 km/h.

Z-142

Zlin Z-142 (OK-ONP)

Letoun Z-142 je určen pro základní a pokračovací letecký výcvik, pro nácvik a provádění akrobacie, výcvik v nočním a přístrojovém létání a provádění aerovleků. Letoun Z-142 je verzí letounu Z-42 M. Je dvoumístný, dolnokřídlý, jednomotorový, samonosný jednoplošník se šestiválcovým řadovým invertním motorem M-337AK, s hydraulicky stavitelnou vrtulí V-500 A. Cestovní rychlost letounu je 210 km/h.

Z-142C1

Zlin Z-142 (OK-WNL)

Letoun Z-142 je určen pro létání za podmínek IFR a dále pro základní a pokračovací letecký výcvik, pro nácvik a provádění akrobacie, výcvik v nočním a přístrojovém létání a provádění aerovleků. Letoun Z-142 je verzí letounu Z-42 M. Je dvoumístný, dolnokřídlý, jednomotorový, samonosný jednoplošník se šestiválcovým řadovým invertním motorem M-337AK, s hydraulicky stavitelnou vrtulí V-500A. Cestovní rychlost letounu je 210 km/h.

Zlin Z-43 (OK-XOF)

Z-43 je jednomotorový samonosný dolnoplošník pro čtyřčlennou posádku. Kovová kostra křidla a pevných i pohyblivých ocasních ploch potažena duralem. Přední část trupu je svařena z ocelových trubek a potažena odnímatelnými laminátovými kryty, zadní část trupu duralová poloskořepina. Krycí plechy duralové. Řadový invertní motor M-337AK o výkonu 210 koní pohání kovovou dvoulistou stavitelnou vrtuli V-500A. Letoun je vybaven pevným podvozkem příďového typu s řiditelným příďovým kolem. Cestovní rychlost letounu je 200 km/h.

Z-526

Zlin Z-526 (OK-DRK)

Dvoumístný, plně akrobatický, jednomotorový dolnoplošník se zatahovacím podvozkem. Vhodný pro vlekání kluzáků a pilotní výcvik od základního výcviku až po vysokou pilotáž.
Hmotnost prázdného stroje: 665 kg, vzletová hmotnost: 975 kg
Pohonná jednotka: 1× M-137A (180 k, 132 kW)
Maximální rychlost: 244 km/h, letová rychlost: 210 km/h

L-200 Morava

L-200 Morava (OK-OLT)

Letoun L-200 je samonosný dolnokřídlý jednoplošník s uzavřenou kabinou, pro 4 cestující a pilota. Je poháněn dvěma motory M 337 o startovacím výkonu 210 k při 2750 ot/min. pro jeden motor. Motor je čtyřdobý řadový invertní šestiválec s nízkotlakým vstřikováním paliva před sací ventily a s vypínatelným kompresorem, vzduchem chlazený. Hydraulicky stavitelná dvoulistá vrtule V-410 (u verze „A“) nebo třílistá vrtule V-506 (u verze „D“).Trup je celokovové poloskořepinové konstrukce. Letoun je vybaven zasouvacím podvozkem příďového typu s řiditelným příďovým kolem. Cestovní rychlost letounu je 290 km/h.

Commander-112

Commander 112 (OK-BMO)

Commander 112 je jedomotorový celokovový letoun se zatahovacím podvozkem pro čtyřčlennou posádku. Je poháněn čtyřválcovým, vzduchem chlazeným motorem Lycoming   TO-360-C1A6D. Letoun je vybaven autopilotem. Je používán pro výcvik CPL(A), přístrojovému létání a kondičním letům.

L-29 Delfín

L-29 Delfín (OK-AJW)

L-29 Delfín je dvousedadlový celokovový středoplošník s příďovým podvozkem. Cvičný proudový stroj sloužil pro výcvik pilotů proudových stíhacích letadel. V dnešní době je využíván jako předváděcí letoun. Cestovní rychlost letounu je 450 km/h, maximální dolet 670 km.

EV-97R-EuroStar

EV 97R EuroStar (OK-HUR 21)

EV 97R EuroStar je ultralehký aerodynamicky řízený letoun, určený zejména pro turistické a rekreační létání. Jde o jednomotorový celokovový dolnoplošník poloskořepinové konstrukce se dvěmi sedadly vedle sebe. Letoun je vybaven pevným tříkolovým podvozkem s řiditelným příďovým kolem. Pohonnou jednotku tvoří standardně čtyřválcový čtyřtaktní motor Rotax 912. Cestovní rychlost 160 km/h.

R-22 (OK-NIS, OK-TOM)

Robinson R22 je dvoumístný vrtulník, který je nejmenším certifikovaným vrtulníkem na světě. Vysoká úroveň provedení a spolehlivosti, spolu s účelností, jednoduchou údržbou a nízkými provozními náklady, z něj činí vrtulník vhodný pro soukromé i komerční využití. U R22 se spojuje moderní technologie s nejnovějšími konstrukčními prvky optimalizovanými tak, aby byla zajištěna vysoká spolehlivost, malá potřeba údržby a spotřeba paliva nižší než 34 l na hodinu letu. Díky těmto skutečnostem je R22 nejekonomičtějším vrtulníkem na světě. Od počátku výroby v roce 1979 si R22 díky široké škále využití získal celosvětovou přízeň. Je používán v oblasti sportovního i komerčního vrtulníkového létání, pro dopravu osob, pro různé druhy kontrolní činnosti (policie, kontroly vedení…), pro filmování a fotografování a často jako výcvikový vrtulník.

R-44 (OK-STK, OK-TES)

Robinson R44 je rychlý, velmi kvalitně provedený čtyřmístný vrtulník konstruovaný tak, aby vyhověl přísným požadavkům dnešního konkurenčního trhu. R44 nepředstavuje jen spolehlivost, snadnou údržbu a nízké pořizovací a provozní náklady jako dvoumístný R22, ale i kvalitnější provedení, větší komfort a využitelnost srovnatelnou s většími vrtulníky. Celá konstrukce R44 je optimalizována s ohledem na rychlost, spolehlivost a snadnou údržbu. Jeho čistý aerodynamický tvar umožňuje vysokou cestovní rychlost 210 km/hod. a průměrnou spotřebu paliva nižší než 67 l/hod. Uspořádání kabiny nabízí čtyři pohodlné sedačky – dvě vpředu s dvojím řízením a dvě vzadu. Prostor v kabině nezabírají ani opěrky hlavy, ani sloupky mezi předními sedačkami, což umožňuje všem cestujícím vynikající výhled. Je používán v oblasti sportovního i komerčního vrtulníkového létání, pro dopravu osob, pro různé druhy kontrolní činnosti (policie, kontroly vedení…), pro filmování a fotografování a často jako výcvikový vrtulník.

Bell 206 (OK-ERA)

Bell 206 je spolehlivý, bezpečný, pětimístný vrtulník poháněný turbínovým motorem. Využívaný pro aerotaxi, filmování a fotografování. Ve vzduchu vydrží 4,5 hodiny, spotřeba paliva je 90l/h. Také má vysokou setrvačnost rotoru při autorotaci.

Bell 407

Bell 407 (OK-ALB)

Čtyřlistý, jedomotorový, turbínový vrtulník, vyvinutý z typu Bell 206L-4 Long Ranger. Bell 407 se používá na cestování, filmování, leteckou záchrannou službu. První let byl uskutečněn v roce 1995. Maximální vzletová hmotnost 2722 kg, cetovní rychlost 246 km/h.

Bell 407 GX (OK-SGR)

Čtyřlistý, jedomotorový, turbínový vrtulník, vyvinutý z typu Bell 206L-4 Long Ranger. Bell 407 se používá na cestování, filmování, leteckou záchrannou službu. První let byl uskutečněn v roce 1995. Maximální vzletová hmotnost 2722 kg, cetovní rychlost 246 km/h.